producenci

Istniejąca od roku 1894 roku firma Grignasco pozostaje jedną z największych w Europie. Dba o zadowolenie odbiorców na całym świecie poprzez uważny dobór surowców i zintegrowany system kontroli jakości całego procesu produkcji.
Już od 1930 roku, obok bardziej tradycyjnych przędz tkackich i dziewiarskich, Filatura di Grignasco ® prowadzi badania i eksperymenty nad stworzeniem nowych gatunków i metod produkcji włóczek przeznaczonych do robótek ręcznych.

Dziś, tak jak w przeszłości, firma GrignascoKnits znana wcześniej jako Grignasco1894 specjalizuje się w badaniach i rozwoju włoskiego stylu przestrzegając najwyższych parametrów jakościowych i pozostaje wierna zamysłom swoich założycieli.

Historia firmy rozpoczyna się w momencie, kiedy to właściciele firmy tkackiej Biella postanowili założyć małą przędzalnię do produkcji najwyższej jakości przędzy dla swoich unikalnych dzianin. Najpierw znaleźli odpowiednią lokalizację na odcinku rzeki Sesia biegnącej w pobliżu miasta Grignasco na północy Włoch. Firma Federico Bozzalla e Figli - Grignasco S.n.c. została założona w 1894 roku z maszyną przędzalniczą z 5 tys. wrzecion.

W roku 1897 produkcja przekroczyła 500 tys. kg przędzy.

W 1908 roku firma zmieniła nazwę na Filatura di Grignasco Spa, w tym czasie w fabryce zainstalowanych już było 18 tys. wrzecion, a zatrudnienie wyniosło 781 pracowników. Firma stopniowo się powiększała, aby w końcu zacząć produkcję innych rodzajów przędzy i tym samym rozpocząć wdrażanie nowych technologii wykorzystanych do produkcji przędzy czesankowej.

W 1928 roku w Grignasco zatrudniała już 1000 osób obsługujących 40 tys. wrzecion.

W 1930 roku powstał własny dział zajmujący się farbowaniem przędzy.

W 1947 roku firma wprowadziła markę Lana della Vecchia, która szybko stała się początkiem marki Grignasco.

W roku 1970 firma weszła na sektor przędz dziewiarskich, a już w roku 1988 liczba wrzecion przekroczyła 60 tys. co pozwoliło na wyprodukowanie ponad 6 mln kg włóczek.

Doskonałą jakość swoich wyrobów uzyskuje się poprzez całkowitą kontrolę nad całym cyklem produkcyjnym, który odbywa się w jednej fabryce, w tym samym miejscu od 1894 r.

Jednak sukces Grignasco nie mógłby być osiągnięty bez zespołu pracowników, którzy posiedli umiejętności w jednej z najstarszych i najbardziej prestiżowych szkół spinningowych na świecie.

Dzisiaj Grignasco1894 posiada dwa oddziały:

  • Filatura di Grignasco FG ® produkującą przędzę wykorzystywaną do produkcji bielizny, wyrobów pończoszniczych i tkanin

  • GrignascoKnits ® zajmującą się produkcją przędz dziewiarskich.

Od roku 2002 firma Grignasco może poszczycić się certyfikatem Oeko-Tex STD 100.

mt_gallery:

Napisane przez Deborah Knight w 2009 r.

Dzięki doświadczeniu zdobywanemu przez 20 lat, Louisa Harding jest uważana teraz za jedną z najlepszych projektantek wzorów dziewiarskich na świecie.

Sztuki robienia na drutach nauczyła się od swojej babci, bezpośrednio po ukończeniu studiów w Brighton na kierunku projektowania odzieży, chciała rozwijać swoje umiejętności w życiu zawodowym.

Na szczęście dla dziewiarek na całym świecie, jej zainteresowania zwróciły się w stronę projektowania wzorów ubrań dzierganych ręcznie, gdzie w każdym momencie może kontrolować kształt odzieży.

Po latach pracy jako projektantka, wciąż uwielbia odkrywać jak nowe kombinacje oczek potrafią stworzyć inny, mniej znany kształt dzianiny.

 


 

Dzięki magazynowi KnitchMagazine Louisa dzieli się z Wami swoją historią.


Knitch: Czy możesz powiedzieć nam, jak zaczęła się twoja kariera?

Louisa: Jako dziecko zawsze kochałam tworzenie rzeczy z materiału. W rezultacie studiowałam wzornictwo tkanin na uniwersytecie. Na trzecim roku studiów odbyłam staż w firmie Rowan, która opublikowała dwa moje bardzo wczesne projekty w Rowan Magazine nr 6. Po ukończeniu studiów przez 6 miesięcy pracowałam dla American Knit Hand przy projektowaniu gotowych ubrań. Po powrocie do Wielkiej Brytanii w listopadzie 1990 r., Kathleen Hargreaves kierownik studia projektowego Rowan poprosiła mnie o pomoc przy projektowaniu. Pracowałam w Rowan jako projektantka w domu, by ostatecznie zarządzać pracami projektowymi dla Jaeger Handknits aż do narodzin mojego syna Oskara w 2001 roku. Od tamtej pory pracowałam jako niezależny projektant, rozwijając serię książek Miss Bea, a następnie w roku 2005 postanowiłam stworzyć własną linię włóczek.

Knitch: Co skłoniło Cię do rozpoczęcia własnej linii wzorów i włóczek?

Louisa: W 2005 roku firma Knitting Fever zapytała mnie, czy byłbym zainteresowana rozpoczęciem z nimi współpracy. Wiedzieli o mojej pracy z Jaeger Handknits, o serii wydanych książek Miss Bea, oraz że zdobyłam doświadczenie w rozwijaniu produkcji włóczek i projektowaniu wzorów. Zaproponowali mi wprowadzenie własnej kolekcji włóczek i tak oto spełniło się moje największe marzenie. Dzięki tej wspaniałej sposobności, od samego początku starałam się wprowadzić jak najbardziej kobiecą linię włóczek. Kolory i włóczki są tak opracowane, aby odzwierciedlały najnowsze trendy w modzie. Są połączone tak, aby przemówiły do nas językiem kobiety. 

Knitch: Czy możesz nam powiedzieć, co zainspirowało Twoją kolekcję Wiosna 2009?

Louisa: Każdy sezon zaczyna się szukaniem inspiracji, które dla każdego projektanta są bardzo ważne. Ta kolekcja została zainspirowana rodzinnymi wakacjami na południu Francji. Widzieliśmy tam mnóstwo plakatów podróży w stylu Vintage z lat 1920 i 30. Uwielbiam takie stylizowane plakaty, więc zbiory zostały skonstruowane na podstawie Art Nouveau i Art Deco. Każdy nowy sezon to źródło inspiracji mający wpływ na kolor i wybór włóczek na projekty, które mają ukazać się drukiem.

Knitch: Jesteś znana z oryginalnych wzorów zarówno dla dorosłych jak i dzieci. Gdzie szukasz inspiracji?

Louisa: Bez źródła inspiracji nie można wprowadzać nowych pomysłów. Często w poszukiwaniu motywów w nowym sezonie znajduję stroje, których wzory staram się przerobić tak, aby nadawały się do zrobienia dzianiny. Lubię myśleć o kobietach, które noszą moje projekty, że są wrażliwe, twórcze i niezależne. 
Moje dzieci są oczywiście moją muzą, jeśli chodzi o projektowanie odzieży dziecięcej. Szczególnie kiedy zbierałam pomysły do kolekcji książek Miss Bea. Moja córka Belle jest Miss Bea. Teraz jako ośmiolatka ma jasne wyobrażenie, w co ona i jej rówieśnicy chcą się ubierać. Kolekcja strojów dziecięcych dorastała wraz z nimi.

Knitch: Czy masz jakieś cele przy opracowywaniu projektu? 

Louisa: Dopasowanie jest najważniejszym elementem przy projektowaniu odzieży. Mając za sobą doświadczenie w tworzeniu wzorów i gotowej odzieży, myślę, że każda kobieta chce spędzić pożytecznie swój cenny czas przy tworzeniu odzieży oczekując, że wyrób gotowy będzie pasował i schlebiał żeńskiej formie – oto moje zadanie jako projektanta. Kocham wyzwania i tworzę dzianiny w nieoczekiwany i odmienny sposób. Chcę aby projekt był ciekawy i świeży. 

Knitch: Jaki twój projekt cieszył się największą popularnością?

 Louisa: To jest trudne pytanie. Myślę, że musiałoby się odbyć głosowanie Dziewiarek, szczególnie, że w tym roku będę świętować 20 lecie opublikowania moich pierwszych projektów. Jest ich sporo do wyboru.

Knitch: poza Wspólnotą Dziewiarek, kogo podziwiasz?

 Louisa: Naprawdę podziwiam reżysera Baz Luhrmann i jego żonę Catherine Martin, projektantów produkcji filmowych, za to że cały czas potrafią ze sobą współpracować. Ja także pracuję z mężem i wiem jak ważne jest, aby móc porozmawiać o swojej pracy z kimś, kto Cię motywuje i pokazuje to co w Tobie najlepsze. Podziwiam ich oryginalność, ich sposób opowiadania historii przy użyciu wszelkich form wizualnych. Tak naprawdę to podziwiam twórczość u wszystkich ludzi, nieważne czy jest to pięknie zrealizowany film czy piękne dzianiny lub akcesoria. 

Knitch: Czy możesz powiedzieć nam, co przewidujesz w modzie?

Louisa: Czekając na nowe trendy w modzie myślę, że będzie powrót do pięknych włókien, łączących w sobie luksus, jedwabie, cashmir. Jeśli Dziewiarka zamierza spędzić swój cenny czas dziergając, to dzianina musi być wykonana z najpiękniejszej włóczki. 

Knitch: Czy jest coś jeszcze chcesz nam powiedzieć o sobie?

Louisa: Podobnie jak wiele innych kobiet aktywnych zawodowo, wiem jak trudny potrafi być każdy dzień. Jestem bardzo wdzięczna, że mogę robić to co lubię. Odbieram to jako to jako pewien dar. Wzory, jakość i inspiracje są kluczowymi elementami kolekcji. Jestem bardzo wdzięczna za kreatywne geny przekazane mi przez moich rodziców. Dziękuję również kobietom wokół mnie, które mnie wspierają i są dla mnie muzą. 

Podziękowania dla Louisy za przekazanie czytelnikom magazynu KnitchMagazine swojej filozofii tworzenia dzianin.

Jesteśmy spółką firm Shakun oraz Tianshan Companies

Specjalizujemy się w produkcji i przetwarzaniu kaszmiru, wełny wielbłądziej, jedwabiu, bawełny i wszystkich mieszanek z włókien naturalnych.

Nasze fabryki mieszczą się w Quinghe Town, Xingtai City - największym na świecie centrum zbierania i dystrybucji kaszmiru. Przędzalnie usytuowane są w Urumqui City. Wyposażone są w wysoce zaawansowane maszyny, które importujemy z Niemiec oraz Włoch.

Roczna produkcja to 140 ton przędzy wełnianej i kaszmiru oraz ponad 100 tys. próbek dzianin. 95% naszej produkcji skierowane jest na eksport do takich krajów jak: Indie, USA, Kanada, Japonia, Włochy, Nepal, Hong Kong oraz w ostatnim czasie do Polski, gdzie są znane ze swojej wyjątkowej jakości. W ofercie znajdziecie 100% kaszmir, 100% jedwab i przeróżne mieszanki wspomnianych włókien.

Nasze włóczki cieszą się wielkim uznaniem dziewiarek z Wielkiej Brytanii, Kanady oraz Włoch.

 

Szczeciniarki

Gręplarka

Maszyny nawijające

Maszyny skręcające

Pomieszczenie z maszynami dziewiarskimi

Kontrola jakości

Warsztat szwalniczy

Robótki ręczne  :-)

{nomultithumb}ALIZE jest znakiem towarowym YUNTEKS.


YUNTEKS TEKSTIL SAN.VE TIC.LTD.STI., Założona w 1984 roku, znajduje się na 30.000 m2 powierzchni w okręgu przemysłowym Isparta Suleyman Demirel.
Zaplecze wyposażone w maszyny wiodących producentów. Firma zajmuje się produkcją wełny czesankowej, pół-i fantazyjnej przędzy czesankowej z mieszanki włókien naturalnych i sztucznych, przeznaczonych do robótek ręcznych, przędz dziewiarskich i tkackich.
Barwienie jest zintegrowane z działem produkcji, co pozwala na wyprodukowanie szerokiej gamy przędz w ogromnej gamie kolorystycznej.
YUNTEKS jest dostawcą zarówno na krajowy, jak i zagraniczne rynki.


YÜNTEKS TEKSTIL SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ;

  • to dynamiczna firma, która szybko reaguje na zmiany najnowszych trendów na rynku dziewiarskim
  • doświadczony i dobrze wyszkolony zespół pracowników dokłada wszelkich starań, aby utrzymać wysoką jakość włóczek, a tym samym zyskuje zadowolenie klientów
  • wykorzystuje najnowsze technologie
  • posiada bogaty zbiór modnych przędz z takich produktów jak: moher, wełna, wiskoza, poliamid, akryl, bawełna, bambus i mieszanki

Malabrigo jest małą, rodzinną urugwajską firmą, która produkuje włóczkę znaną ze swej najwyższej jakości na całym świecie, a produkcji tej sprzyja wspaniały klimat. Ręcznie farbowana włóczka począwszy od grubej Bulky Wool do wyjątkowo miękkiej Merino Wool. Produkcja odbywa się w krótkich partiach, a każda z włóczek charakteryzuje się indywidualnymi cechami.

Owce do Urugwaju zostały sprowadzone przez hiszpańskich osadników już w XVII wieku i od tamtej pory produkcja wełny stała się ważną gałęzią urugwajskiej gospodarki. Populacja owiec w Urugwaju wynosi 10 milionów i jest druga co do wielkości w Ameryce Łacińskiej. Głównymi gatunkami owiec hodowanymi są: Corriedale, Merino, Polwarth, Merilin i Romney Marsh. Większość produkcji przeznaczona jest na eksport.

Tobias - właściciel firmy – pisze o początkach działalności swojej firmy:

  • Nie znalazłem nikogo, kto mógłby mi ręcznie farbować włóczki, więc zdecydowałem się zafarbować włóczkę samemu. Zabawę zacząłem w tym oto kociołku w mojej kuchni. Moja żona Carla powiedziała mi przed obiadem, że tym razem obiad będzie niebieski. To było w 2004 roku.

Na poniższych zdjęciach Tobias oraz Melissa Leapma, która na targach w Nowym Yorku podpisywała swoją książkę „Malabrigo Book Two”.

Poniżej zdjęcie z targów TNNA. Antonio (współwłaściciel) oraz Stephanie prezentują płaszcz zrobiony z Aquarella Indy.

 

A tutaj wyjątkowo zgrani pracownicy Malabrigo, którzy na cześć wspaniale spisującej się drużyny piłkarskiej zrobiła na ich cześć urugwajską flagę narodową. Podpisane "Narodowa duma - Go Uruguay GO!!"

BC GARN jest duńską rodzinną firmą, swoją działalność rozpoczęła na początku 1970 roku.

Z biegiem czasu, zakres wiedzy i umiejętności był coraz większy. Teraz firma oferuje produkty najwyższej jakości z ponad 50 różnych przędz wyłącznie z czystych jakościowo materiałów.
BC GARN samodzielnie importuje: kaszmir, alpakę, baby alpakę, surowy jedwab, jedwab himalajów, egipską merceryzowaną bawełnę, moher, super miękkie wełny merynosów, wełnę superwash, silkwool, shetlandsull, angora itp.
Szeroki asortyment oraz niezliczone zestawienia kolorystyczne to atut jednego z największych producentów jedwabiu na Europę Północną.

mt_gallery:

{nomultithumb}Falklandy są domem dla około 500.000 owiec. Ich wełna jest eksportowana na obszar całego świata. Wełna Falklandzka jest znana jako "Królewna Śnieżka", ponieważ jej włókna są bardzo białe.
Miękkie teksturowane włókna nadają się idealnie do przędz dziewiarskich.
Ze względu na surowy klimat i niskie zaludnienie Falklandy słyną z czystego środowiska

Noro z Falklandów Noro z Falklandów
Noro z Falklandów Noro z Falklandów
Noro z Falklandów Noro z Falklandów
{nomultithumb}

Ta wełna jest produkowana przez Ike i Caroline Ashby w Adelaide w Australii.

Adelajda leży w basenie Morza Śródziemnego stąd klimat jest ciepły i wilgotny zimą, a gorący i suchy latem.
Polwarth - rodzaj hodowli owiec które posiadają naturalną odporność na wiele chorób.

Gospodarstwo to słynie z czystego środowiska i braku zanieczyszczeń chemicznych w rolnictwie.
Zebrana wełna, jest prana z niejonowych detergentach. Po czyszczeniu jest wysyłana do Australian Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization (CSIRO) do kontroli.
Na CSIRO każda partia wełny jest kontrolowana. Jeśli jakieś zanieczyszczenia chemiczne zostaną wykryte tylko w jednej partii, wszystkie pozostałe zostaną zwrócone rolnikowi. Kontrola ta jest bardzo surowa, a obecne normy są jedne z najsurowszych w świecie.

polwarth polwarth
polwarth polwarth
{nomultithumb}

Otrzymujemy kid moher z gospodarstwa Camdeboo w RepublicePołudniowej Afryki.
Klimat w tym rejonie jest bardzo suchy z niewielką ilością deszczu. Teren pagórkowaty
z licznymi krzewami – przysmakami kóz. Kozy są strzyżone w okresie wiosennym. Wyselekcjonowana wełna jest wysyłana do czyszczenia. Po czyszczeniu, moher jest wysyłany do kontroli jakości, a następnie do portu w Nagoya w Japonii.

kid moher kid moher
kid moher
{nomultithumb}
produkcja noro
produkcja noro
produkcja noro
{nomultithumb}

Debbie Bliss

Artykuł o Debbie Bliss zaczerpnięty ze strony www.allaboutyou.com

Jak zostałaś projektantem?

- Dorastałam w Ampthill, małym miasteczku w Bedfordshire, nauczyli mnie dziergać, kiedy byłam jeszcze mała – chyba od zawsze interesowałam się sztuką dziewiarstwa. Po ukończeniu Foundation Course w szkole artystycznej Hornsey College of Art, a następnie zdobyciu dyplomu w zakresie mody i tekstyliów w North East London Poli, postanowiłam rozwinąć pomysł na włóczkowe kwiaty, począwszy od małych kaktusów i bratków. Sprzedawałam je do sklepów, takich jak Liberty, które prowadziły galerie. Poprzez promocję włóczkowych roślin, dostałam zlecenia na projektowanie dzianiny do magazynów, a 10 lat temu, po przepracowaniu wielu lat jako projektant i jako właścicielka sklepu przez trzy lata, miałam możliwość rozpoczęcia mojej własnej linii przędzy Debbie Bliss. Założyłam nową spółkę w Wielkiej Brytanii o nazwie przędz Designer Yarns.

Opowiedz nam o swoim życiu rodzinnym i domu – czy zawsze trudno znaleźć czas na robienie na drutach lub projektowanie?

- Z Barrym, który jest reżyserem jesteśmy małżeństwem i mamy dwoje dzieci: Nell, 19, który w tym roku idzie na uniwersytet oraz Billy, który ma 24 lata i jest aktorem. Nel interesuje się modą, w zeszłym roku był na stażu w Vogue Knitting w Nowym Jorku. Żyjemy w Walthamstow, w północno-wschodniej Londynie. Mam studio w domu i przędza chodzi za mną po całym domu! W przeszłości nie potrafiłam pogodzić pracy zawodowej i życia rodzinnego. Cały czas próbuję aby nie ugrzęznąć w "rzeczy" - e-maile, zapytania i tak dalej. Teraz staram się, aby nie włączać komputera w godzinach wieczornych.

Jak się czujesz będąc sławą dziewiarstwa? Czy czujesz się wyróżniona mając możliwość robienia kariery robiąc zarówno to co kochasz?

- Wcale nie czuję się wyróżniona! Byłam niesamowicie szczęśliwa - Znam wielu utalentowanych projektantów, którzy nie mieli takich możliwości, które ja mam. Przez wiele lat moja kariera nabierała rozpędu, miałam pracę i byłam bardzo nieszczęśliwa - praca w fabryce, jako sprzątaczka w szpitalu, jak i PR - tak teraz jestem za to wdzięczna jeszcze bardziej ".

Czy otrzymujesz zapytania od dziewiarek z całego świata?

- Głównie są e-maile z USA lub Wielkiej Brytanii, i zwykle są to pytania o wzór.

Skąd bierzesz pomysły na nowe projekty?

- Jeżdżę dwa razy w roku do Pitti Immagine Filati na pokazy przędzy we Florencji, aby popatrzeć jak włoscy producenci włóczki pracują nad nowym produktem. Podpatruję kolory na nadchodzące sezony. Staram się wybrać paletę kolorów dla mojej przędzy w zależności od mody na dany kolor w nadchodzącym sezonie, a także z uwagi na typ przędzy. Następnie wysyłam do mojego producenta paletę barw w postaci tkaniny, nici lub przędzy w odcieniach które wybrałam, aby można było sprawdzić dokładność barw bezpośrednio w produkcji. Rzadko udaje się za pierwszym razem dopasować kolor bez pewnych poprawek i korekt, a praca z producentem pozwala na idealny efekt końcowy.

Co osobiście najbardziej lubisz dziergać?

- Na drutach proste dzianiny dla dzieci. Ponieważ mam tak mało czasu na dzierganie dla mojej rodziny i siebie. Jednak widzę siebie przede wszystkim jako projektanta - kocham szkicowanie. Nie jestem członkiem grup dziewiarskich - moja praca zabiera mi tak dużo czasu, że muszę czasem robić sobie przerwę, aby mieć wciąż nowe pomysły.

Czy masz jakieś wskazówki dla czytelniczek na rozwijanie pasji dziewiarskich?

- Idźcie do swojego sklepu z włóczką i szukajcie nowych pomysłów. Jest to dobry sposób na poznanie nowych dziewiarek - a jeśli wasz zapał osłabnie, zawsze znajdzie się ktoś kto was podniesie na duchu dobrą radą.

Włóczka Araucania jest inspirowana starożytnym rzemiosłem wprost z Chile. Tak jak dawniej, włóczka jest ręcznie farbowana.

Firma Araukania narodziła się, kiedy to Nora Bierschwale, znana projektantka tkanin wraz ze swoja córką Michelle Boisier - architektem, zdecydowały się na połączenie swoich talentów i doświadczeń aby stworzyć i produkować przepiękną, niepowtarzalną włóczkę.

Swoje produkty zaczęły sprzedawać na całym świecie. Przy produkcji korzysta z doświadczenia chilijskich rzemieślników, którzy tak jak dawniej dbają o wysoką jakość swoich wyrobów przestrzegając tradycyjnych metod ich wytwarzania. Włókna pochodzą z patagońskiej wełny, peruwiańskiej alpaki, tureckiej angory, aż do egipskiej bawełny.

Każdy motek włóczki jest inny, ma swój charakter. Jego piękno wyłania się w procesie ręcznego farbowania, kiedy to artyści uzyskują przepiękne przejścia kolorystyczne.

Araukania Yarns jest dumna ze swojego wkładu w nieprzerwany wzrost zatrudnienia utalentowanych artystów w Chile.

Strona 1 z 2